fredag 24 april 2015

Nuet, målning och helgen

Så var det äntligen fredag igen och även om det är en mycket grå och kall sådan här uppe, så är det ändå fredag. Bästa dagen liksom!

Helgen är inte så planerad för vår del så egentligen vet jag inte vad som kommer att hända. Maken har lovat att måla mina fåtöljer en vända och sedan är det 100 dagars torktid på det. Typ. Jag lyxade till det och anlitade en sömmerska som har sytt nya överdrag till dynorna och jag är så supernöjd! Det var värt varenda krona. Så nu är egentligen största funderingen var jag ska ställa dessa godbitar till fåtöljer. För om sanningen ska fram så finns det inte en millimeter kvar att inreda i den här lägenheten. Och fåtöljerna är ganska stora. Ni hör ju, vi behöver ett hus nu ;) (och till universum säger jag: Jag tjatar inte, jag bara konstaterar ;) )
Annars händer det inte så mycket på inredningsfronten. Jag ligger lågt och accepterar att jag har gjort det jag har inspiration till i denna lägenhet just nu. Blir vi långvariga här, så kommer jag nog att försöka få golven fixade (läs av maken), men i annat fall så lämnar vi över som det är och lägger allt krut på vårt nästa boende.

För mig är mitt gamla hus fortfarande så mycket kvar i min hjärta att det känns oerhört läskigt att ge sig in i något nytt. Även om det är precis det jag vill göra. När man har lagt ner så mycket själ och hjärta i något, så tar det sin tid att komma över det. Man jämför kvalitéer och möjligheter. Kanske är det lite som att byta partner. Har man haft ett långt förhållande så suddar man inte ut det så lätt vare sig man vill det eller inte. Lite så känner jag om huset också. Men meningen är inte att jag ska sudda ut det som hände i vårt liv där, utan att jag ska ta med mig allt som vi har lärt oss och att vi sedan kan göra något bra av det på nästa ställe.

Det enda vi kan vara säkra på är att vi kommer att få förändringar i livet. Det gäller att försöka acceptera och hänga med i det som händer. Livets utmaning.

Ha den underbaraste helgen vänner!

Kram
Jenny





9 kommentarer:

  1. Will you show some photos of your apartment? I hope so!

    SvaraRadera
  2. I'll take some pictures for my next post so that I can show you something from it. Best regards Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej
    Måste ha missat men varför sålde ni erat fina hus??
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Du kan läsa svaret i kommentaren hos Catja. Kram

      Radera
  4. Jag gillar att läsa det du skriver. För du skriver så bra ! Och du kan uttrycka det jag också känner ibland (fast jag inte vet om det). Det där med längtan och förändringar.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anci <3 Jag älskar verkligen att skriva. Jag borde göra det mycket, mycket mer. Kram vännen!

      Radera
  5. Hej! Du verkar vara en som behöver ha ett hus och trädgård. Nu är jag lite nyfiken varför ni lämnade ert förra hus? Behövdes det en förändring? Lycka till i jakten på drömhuset!
    Catja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vi hade känt ett tag att vi ville ha en förändring och hade hittat ett annat fint ställe som vi skulle köpa. Nu blev inte affären av (av olika anledningar) och det hände så sent i vår egen affär att vi var tvungna att flytta. Men eftersom flytten blev av för oss så var det nog meningen ändå, även om det har känts väldigt tungt. Kram Jenny

      Radera
  6. Ååh. Läste svaret först nu! Som du säger så var det säkert meningen av någon anledning. Ibland undrar man varför livet måste ta såna kringelikrokar.. Och ju mer man funderar desto knepigare blir det 😀.

    SvaraRadera