onsdag 28 juni 2017

Uppdatering, husköp och sommar

Oj alltså. Tiden går så fort nu. Och massor händer, hela tiden. Det är sommar. Slutet av juni. Och även om sommaren bara gästspelat i vädret så känns det bra. Jag älskar verkligen sommaren. Dofterna. Grönskan. Energin.

Det har gått tre, snart fyra månader, sedan jag gjorde min sista cellgiftsbehandling. Efterkontrollen gick bra även om den medförde många tankar och mycket stress. Den där rädslan som finns alltså. Som man får av cancern. Jag hatar den.

Men andra saker har också fallit på plats. Vi har hittat ett hus. Ett hus som vi är jätteförälskade i. Ska jag vara ärlig så hade jag nog börjat ge upp den tanken helt. Alla drömmar som vi hade när vi sålde förra huset som slutade i en stor sorg. Och så nu. Det här. Huset. Där många av drömmarna faktiskt blev sanna. Det kommer att dröja ända till jul innan vi tar över men det är värt sin väntan. Självklart hade vi velat flytta in NU, men den som väntar på något gott :)

Huset är från 1912, ett litet sött hus med tre kakelugnar och närhet till vatten. Mer än jag kunde drömma om. Jag känner sådan tacksamhet, i djupet av mitt hjärta.

Jag funderar ibland på vad jag ska göra med bloggen. Vilket håll jag ska gå. Ska jag jobba mer? Eller lägga ner? Eller ska jag låta den ta fart igen när vi får huset?
Jag älskar ju att skriva och behöver nog en plattform för att få göra det. Det har varit viktigt, i många år, även om jag inte uppdaterat lika flitigt under den tid vi bott i lägenheten. Skrivandet är en terapi för mig.

Vill önska er den finaste sommaren! Hoppas att ni har det bra och att ni får en skön semester om ni ska ha det.

Sköt om er och lev väl!

KRAM
Jenny





5 kommentarer:

  1. Skönt att efterkontrollen gick bra!♥
    Åh, hoppas du låter bloggen ta fart igen, skulle vara roligt att följa ert husköp etc... jag följer dig på instagram, men det är inte riktigt mitt forum, jag är urdålig på att gilla och kommentera där :(

    Kram och lycka till med husköp och allt, hoppas du får en riktigt fin sommar!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Åh vilken glädje att ni äntligen funnit ert hus! Grattis!
    Hoppas verkligen att du fortsätter skriva här för du inspirerar mig.
    Har följt dig i många år och skulle vara kul att få se ert nya boende där jag hoppas att du ska må fantastisk bra och kunna läkas fullt ut!

    Ha en fin sommar! Annika

    SvaraRadera
  3. Så roligt att läsa om framstegen - på alla plan! Jag hoppar verkligen du fortsätter med din blogg, ser verkligen fram emot alla fina foton :) Lycka till!
    Skorpan

    SvaraRadera
  4. Underbart att efterkontrollen gick bra! Jag hoppas innerligt att du fortsätter med bloggen - dina texter är så inspirerande och ärliga! Att blogga tar tid - jag vet! Jag hoppas och tror att du dock vill fortsätta med det när ni flyttar in i ert hus - den nya drömmen!
    Ta hand om dig och njut av allt som väntar!
    Kramar, Gunilla

    SvaraRadera