tisdag 22 maj 2018

Feng shui tankar och nya huset



Livet har börjat landa i nya huset och det har verkligen fått mig att reflektera över hur intressant Feng shui är. Hur boendet kan påverka ens mående, både på gott och ont, om vi hamnar på rätt, respektive fel, ställe.
Vårt nya hus har en del andra förutsättningar än vårt första hus hade och för oss är det mer gynnsamt att bo i vårt nya hus. Däremot finns en hel del utmaningar (de finns i överallt, mer eller mindre) som vi måste ta tag i. Avlopp som ligger på dåliga ställen, en entré som vi behöver ändra riktning på och en trädgård som behöver mer balans och skydd. Min mammas kloka man säger alltid att man ska ta saker i rätt ordning. Om han visste hur rätt han har.

Som Feng shui utbildad måste jag försöka prioritera jobben här hemma mellan Feng shui behov och husets andra behov. Man vill ju inte ha ogynnsamma förutsättningar mer tid än nödvändigt samtidigt som huset kan skrika efter omvårdnad både här och där. Det som är viktigt att tänka på när man gör om är också att tänka på vilken energi huset får. När du gör om, så ändrar du förutsättningarna och gör du inte det med balans, ja då förstår ni själva. Då kan även den bästa energin försvinna. Men lägger du ner din kärlek på huset och ger det vad det behöver, så kommer du också få skörda av det.

Jag kan känna i själen att det här huset är bra för oss. Jag är faktiskt osäker om jag har känt detta förut, trots att jag verkligen älskade vårt förra hus väldigt mycket. Jag känner mig väldigt förälskad i energin som finns här, den fyller på mig. Den känns lätt och ljus. Om du känner så någonstans, se det som ett tecken att det är bra för dig.

Om du vill läsa mer om Feng shui så kommer ett inlägg på fredag om Feng shui i trädgårdar och vad man kan tänka på där. Titta in då vetja! :)

Ha en fin tisdag!

KRAM

Jenny





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar