fredag 27 april 2012

I sovrummet


Hej!

Veckan har rusat förbi och jag börjar känna mig piggare igen. Så skönt! :) Idag blir det en smygtitt i vårt sovrum. Där blandas en varm beige tapet med gråa textilier just nu. Just blågrått tycker jag är så vackert till beige. De framhäver varandra färgmässigt. Jag har även införskaffat mig sängkläder i linne vilket blev pricken över i hela rummet. Linne är så förlåtande och inbjudande, som gjort för att bara vilja lägga sig ner!

I ett sovrum kan det vara skönt med lite värme eftersom vi behöver bli lite omhuldade där och ska känna trygghet och avslappning. Det är faktiskt precis så jag känner i vårt sovrum också och trots att det enligt Feng shui är bäst om man använder en sänggavel för att ha ett tryggt "stöd i ryggen", så känner jag att min inramning av sängen gjort så mycket för trygghetskänslan att det inte är ett problem. Dessutom har jag inte kommit på exakt hur jag vill ha det där än ;)

Hoppas ni har en skön helg framför er och jag ber om hjälp för att få rejält med sol. Åååhh så skönt det skulle vara! :)

Ha en riktigt mysig helg!

Kram
Jenny

5 kommentarer:

  1. Vackert och harmoniskt sovrum - förstår att du sover gott där!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Ser mysigt ut med draperiet :)
    Själv är jag ett stort fan av kalla färger, så som blågrått, i sovrummet eftersom jag vill att det ska kännas svalt där. Det ger mig harmoni.

    Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin säng och härliga färger. Skön oas att vara på kan jag tro.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Härligt sovrum! Skönt att du känner dig piggare och hoppas solen kommer som extra energi nu då! Här är det omväxlande sol och moln idag, jag har legat och rensat ogräs i rabatterna och när solen kommer blir det såååå varmt och skönt-

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Vilket underbart sovrum, där får ni säkert ro:-)
    Linnelakan ska jag nog köpa, jag gillar ju linnegardiner så mycket:-)
    Kram Susanne

    SvaraRadera