måndag 16 april 2012

Tre snabba i Feng shui


Då var det måndag igen då kära vänner! En av det lite gråare slaget vädermässigt. Jag njuter fortfarande av solen som var igår. Jösses vad skönt det var!
Idag tänkte jag ge er tre tips om ni vill få en förändring eller få in lite ny energi i ert hem:

1. RENSA! Ni har hört det förr men det tål att upprepas. Faktum är att vi samlar mycket mer saker än vi tror. Kläder och saker strömmar in och skapar till slut en blockad i våra hem. Försök att rensa ut sådant som du inte använder eller tycker om längre och lämna utrymme för att nya saker kan komma till dig. Och ge gärna bort saker! Det du ger får du tillbaka, tänk på det.

2. Se över dina växter. Växter kan vara en stor energihöjare men kan även vara något som drar ner din energi om de inte sköts om. Sätt om dina blommor, rensa ut även här och prata mycket med dina blommor så att de ger dig massor med syre och ger dig fräschare luft. Det du ger får du tillbaka alltså.

3. Att flytta om saker brukar alltid ge effekt. Efter att du har rensat kan det vara bra att flytta om lite! Kan du inte möblera om så går det lika bra att ändra om stilleben och sätta upp nya målbilder. Det du fokuserar på får du mer av. Så enkelt är det.

Tre snabba på en måndag :)

Ha en underbar dag!

KRAM
Jenny

10 kommentarer:

  1. Åh, det är ju så svårt att göra sig av med saker fast jag vet jag borde. Men på torsdag ska jag gå en tvåtimmars feng shui-kurs. Sen börjar mitt nya liv. :-)

    Ha de bäst!
    Nilla

    SvaraRadera
  2. Tack, man behöver bli påmind! Jag tycker jag rensar och rensar men det blir alltid mer hela tiden...förstår inte att man aldrig når "botten"...
    Trevlig dag själv!

    SvaraRadera
  3. Det låter bra! I lördags både rensade jag, slängde och gav bort saker som jag inte använde! Gu så skönt!...ska göra mer sånt!.. Låter bra att det man fokuserar på får man mer av...nu ska jag börja välja ut vad jag vill ha mer av! Tack för tipsen min vän! Kraaam :)

    SvaraRadera
  4. Bra att bli påmind. Jag älskar tyvärr saker, har rätt många och även om jag rensat miljoner gånger så tar det liksom ingen ände. Jag misstänker att de förökar sig om nätterna när jag sover, det är min lilla teori.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Tack för tipsen! Och tack för en fin blogg med många goda tankar som ger balans :) Jag blir glad och inspirerad av dem :) Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Vad glad jag blir över att höra det :) KRAM Jenny

      Radera
  6. Tack för påminnelsen :) Det hjälper mig i veckan.

    Stor kram
    Anci

    SvaraRadera
  7. Tack för tipsen, känt sen innan men alltid bra med en påminnelse. Inte minst skulle mina kläder behöva en rejäl rensning. :)

    Har du några bra tips för Feng Shui i trädgården? Något som man bör tänka på?

    Ha en fin ny vecka Jenny,
    kram Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! :) Jag ska fundera på det så återkommer jag. KRAM Jenny

      Radera
    2. Tack Jenny! Det ser jag fram emot :) Ha det fint! Kram!

      Radera