tisdag 26 april 2016

Ändrade planer

Nu var det länge sedan jag tittade in här. För länge! Ni som följer mig på instagram är ju lite mer uppdaterade än ni som bara följer mig här. Så för er vill jag berätta att det inte kommer att bli något husköp av den här gången.

Anledningen? Ja, Lantmäteriet. Tiden. Tajmingen. Som blev urusel för just oss. Om jag ska säga vad jag tror så var det livets sätt att styra av oss. Jag börjar känna igen tecknen. Någonting har ändrats på vägen och vi skulle helt enkelt inte göra det här.

Så nu väntar en sommar utan hustankar. Vi känner att vi behöver landa, fundera på vad vi egentligen ska göra, och se vad som kommer på vår väg. Letandet är slut. Den vägen funkar verkligen inte. Nu får livet visa vägen.

För många kanske det här låter konstigt, men jag kan överhuvudtaget inte jämföra denna förändring med hur det kändes att sälja vårt andra hus. Där vi i många år lagt ner all vår själ och vårt hjärta. Då är det här ingenting faktiskt. Vi har ju inte hunnit komma dit än. Och jag är helt säker på att det här huset kommer i någons händer där lyckan kommer att vara total. För det är ett underbart ställe. Och såna här chanser får man inte ofta. Men det var så här det skulle vara.

Nu väntar en vår och sommar där jag ska ut och fotografera, fokusera på jobbet och bara vara. Och när jag tänker den tanken känns det väldigt skönt. Att bara få vara i nuet och inte bestämma så mycket. Bara vila och vara.

Livet blir sällan som man tror. Åtminstone är det min erfarenhet. Men det blir ofta väldigt bra ändå. Och jag jobbar alltid på att bli bättre på att vara tacksam för det jag redan har. För det är så mycket gott. Det gäller bara att se det.

Kram på er

Jenny


8 kommentarer:

  1. Nej.....Va ledsen jag blir,har regelbundet varit in på din sida,sedan ditt förra inlägg,har varit så himla glad för dej o husköpet.Men nu ser jag att det inte blir av...Självklart har du fullständigt rätt,det var inte meningen,den här gången....Men jag hade hoppats iaf....Sköt om dej,o de dina...Tack för uppdateringen,önskar dej allt gott (bland annat det "rätta" huset)/anonym följare..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Jag tror att allt är som det ska vara, det blir bra. Tack för att du fortsätter att läsa här. Stor Kram Jenny

      Radera
  2. Kul att du skriver här. Jag tror också att saker är ämnade att bli som de blir. Ibland får man bara vänta in att det rätta händer.
    Jag skulle gärna följa dig på instagram men har inte lyckats hitta dig :(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant! Du hittar mig på jenny.k.karlsson😊 Välkommen dit! Kraaam

      Radera
  3. Så kul att du även uppdaterar här på bloggen!! �� Jag har redan kommenterat det uteblivna husköpet på instagram o jag håller fast vid vad jag skrev där. Det är helt enkelt inte rätt just nu med det huset och det kommer att visa sig i framtiden varför. Kraaam vännen ❤ Veronica (lynxlynx200)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Såklart är det så. Bara för att man inte förstår direkt innebär inte att vägen kommer att klarna. Stor KRAM!

      Radera
  4. Saknar dig verkligen här på bloggen, hoppas att du tittar in oftare! Husköp eller inte...visst hade det varit roligt att få följa er där i det nya huset! Men mest saknar jag dina texter där du beskriver det som händer och sker.
    Önskar dig en fin sommar!
    Kram, Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunilla! Vad glad jag blir över dina rader <3 Jag försöker verkligen hitta tillbaka till skrivlusten. Den brukar ju vara en stomme i allt jag gör. Men den kommer nog! Tack för att du orkar hänga kvar. KRAM Jenny

      Radera