fredag 12 augusti 2016

Köket, trivsel och drömmar





Det har hänt en hel del ändå sedan vi flyttade in här i lägenheten. Det är lätt att glömma sånt! Möbler har flyttats om, det har målats en hel del och energin har höjts. I jämförelse med hur det var att bo i hus, där man kan göra ganska många ändringar eftersom ytan finns och man har rätt att bestämma själv, så har det varit lite klurigt att jobba i lägenheten. Jag fastnar lätt kan jag känna. Att man inte äger den är också en sak som spelar in. Hade jag själv fått välja, hade trägolven redan varit framme och det hade absolut givit den här lägenheten en helt annan känsla. Men där går nog gränsen för vår kära hyresvärd ;) Alla är ju inte lika inredningstokig som jag, HAHA!

Köket är ett rum som många gillat när de besökt oss. Även när det var helt orenoverat. Egentligen är det lite svårt att förstå för det är rätt slitet (väldigt slitet) och är helt ärligt utan charm förutom fönstret. Men på något sätt trivs alla där ändå. Jag har tänkt länge att om vi skulle valt att bo kvar här, så skulle jag vilja bygga ett litet skafferi. Vi har ett perfekt hörn för ett sånt i köket. Och jag har några pardörrar som vi skulle kunna offra. Det skulle kunna bli hur bra som helst. Men när flytten hela tiden hänger i luften, så känns det inte rätt. Tyvärr.

Jag saknar hela den delen av vårt liv. Den kreativa delen. Den del som till stor del försvann när vi sålde vårt hus. Att få idéer och kunna genomföra dem (på löpande band HAHA!) Men jag känner också en väldig spänd förväntan över vad vi ska få göra nästa gång. Och jag tror att med den resa vi nu har haft, så kommer vi att älska det ännu mer nästa gång. Uppskatta allting mer. Det är ju det som är livet. Att man lär sig av sina val.

Ha den finaste dagen vänner!

Kram
Jenny














1 kommentar:

  1. En fin dag til deg også!

    Ja, man lærer av sine valg, - noen ganger på den gode måten, andre ganger på den harde måten. Slik er livet.

    Mvh HildeSu

    SvaraRadera