fredag 23 mars 2012

En hjälpande hand


Har ni någon gång tänkt på era möten i ert liv? De människor som plötsligt dykt upp och tillfört något viktigt i ert liv, något som fattades? En person som kunde tillföra det du just då behövde? 

Tror ni att det är en slump? 

Jag har ett kort här hemma där det står "Du får allting som du behöver". Jag älskar det kortet. Det strålar någon sorts trygghet om det och det har stått i salen i flera år. 

Jag har själv upplevt att just när jag behövt något dyker olika saker upp, oavsett om det är människor som kan stötta mig i olika frågor eller andra saker. En hjälpande hand. 

Har ni också märkt att allting har ett slut? Helt plötsligt försvinner en person ur ens liv, som om den har gjort sitt uppdrag. Jag försöker verkligen vara tacksam för allt jag får av dem jag har och har haft omkring mig. För alla har varit en del i min utveckling! Utan dem hade jag aldrig varit jag.

Av hjärtat vill jag sända djup tacksamhet till en person som gjort så mycket för mig de senaste åren. Hon läser inte här (gissar jag) men jag tror att hon kan känna min kärlek. Jag kommer alltid älska henne. Hon gav mig precis det jag behövde och har lämnat en starkare, gladare och modigare Jenny efter sig. Jag kommer alltid sakna dig. Tack för allt. Vi ses när jag lyckats - på bondgården. För du är en stor del i att jag i så fall gjort det.

All min kärlek till er här inne också. TACK för allt ni ger mig!

Kram
Jenny

8 kommentarer:

  1. Jaa du...jag har oxå märkt att det dykt upp personer när jag behövt det..nästan så att jag önskat att vissa personer skulle dyka upp och så gjorde den det och jag fick kraft att komma vidare. Sen har det försvunnit personer oxå och man får väl då inse att man lärt sig nåt av den personen som man lever vidare med. Jag förstår varför jag träffat vissa av mina vänner..för att lära mig saker som jag själv ska gå igenom lr liknande situationer i alla fall. Man har många kloka personer runt omkring sig! Det gällar att vara öppen inför det som dyker upp så man tar tillvara på det och ser det man behöver se och lära sig! Ha en fin helg! Kram :)

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet & väldans tänkvärt...jag borde iallafall oftare lyssna inåt vad just jag behöver för att känna lycka & harmoni i livet, du vet...skillnaden mellan behöver, måste & vill.
    Ikväll ska jag koka en kanna te, läsa PS, äta lite choklad och njuta med värmande brasa omgiven av vackra färska blommor:)
    Ha en fin helg!
    Kram Anna V

    SvaraRadera
  3. Känner igen detta och även att händelser har påverkat mig genom de möten de skapat som jag aldrig fått uppleva annars. Många människor har gett avtryck som du skriver, utan att kanske veta om vilken betydelse det fått för mig.
    Ha en härlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Underbart skrivet!!

    Och vacker bild!!

    ha en fin helg
    Kram Tina

    SvaraRadera
  5. Åh, vad jag gillar dina inlägg ! Du skriver så bra om viktiga saker. Jag tror också att människor kommer och går i våra liv för att vi ska mötas och skiljas.
    Tack, vännen !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  6. Så tänkvärda ord. Vi har precis rivit ner gamla tapeter och skivor i ett rum för att kolla vad som fanns under, vi ska nämligen riva en vägg. Vi var lite oroliga, men tänk att det var inte klokt så precis det stämde med vad som fanns under. Sambon sa att nu var det som om någon där uppe lyssnat på oss. Meditation låter spännande, hoppas jag får möjlighet att pröva det någon gång.

    Vårkram,
    Jenny

    SvaraRadera
  7. Vackra ord från dig Jenny! Visst är det så när jag tänker efter, och istället för att vara ledsen över att vissa personer försvunnit ska jag försöka tänka så. Och vara tacksam över den tid man fick tillsammans. Kram till dig! /Anna

    SvaraRadera
  8. Så fint skrivet, det är ju precis så det är tror jag med.♥

    SvaraRadera