onsdag 10 oktober 2012

Mot pysselmånaden

        Vår sal förra advent.

Tänk, snart har halva oktober gått, vi närmar oss november med stormsteg. 
November brukar vara min pysselmånad inför julen. Då fixas allt småpyssel och dekorationer tänks ut. I december känner jag för att ha det lugnare på den fronten eftersom det ofta är en massa annat att göra då. Framför allt njuta! 
I år har jag inte haft någon direkt pyssellust så jag bestämde mig för att rota i mina gömmor, längre fram, och använda det jag har. Men så kom jag på mig själv härom dagen att jag tänkte på vilka ljusstakar jag har, funderade vad jag ville göra i köket och tänkte att jag nog ville köpa några plädar eller annat fint till salen inför den här julen. Så liiite dekorationskänsla har allt kommit ändå :) Härligt!

Hur har ni det i höstrusket? Börjar ni bli redo för julen?

Det är inte tätt mellan inläggen här men jag visar några livstecken i alla fall :)

Sköt om er i massor vänner!

Kram

Jenny
 

8 kommentarer:

  1. Eftersom båda våra barn är födda i november, så brukar inte julkänslan infinna sig förrän efter detta. Har dock redan bestämt vilket foto jag ska ha till julkorten och det är ovanligt tidigt, nu ska de bara beställas också...
    Alttid kul att höra ifrån dig!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Idag har jag haft lite julkänsla, lyssnat på Peter Jöbacks julskiva och tänkt ut lite julpyssel jag vill göra. Jag börjar gärna i tid så det blir lugnare i december.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Men här är du ju, du försvann men nu är du igång igen!?

    Jag har bråttom iväg nu men skymtade väldigt intressanta inlägg jag bara måste läsa ikväll här!!! Återkommer, älskar din blogg... blir ofantligt lycklig när människor vågar skriva om lite annat än kuddar! Inte illa menat mot kudd älskarna men det är så skönt att känna av mänskligheten bakom allt det vackra vi serveras!!!!!

    Återkommer ikväll!

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Jo, alltå innan jag kastar mig i duschen... jag älskar kuddar! :) Men det är fint att läsa om annat ibland också...

    Ser fram mot kvällen och besök hos dig!

    SvaraRadera
  5. Det känns som om man skulle vilja veta så himla mycket mer!!! Önskar så in i bomben att du är på väg mot ljusare tider, att glädjen kommer åter! Kanske har den det redan, kanske har den inte det... jag vet inte för du är så hemlighetsfull...

    Men det är också en av de saker jag tycker om med din blogg, att du skriver på ett själsligt plan men ändå inte berättar vad som står på. Det finns en mystik här i dina rum...

    Kramar och tack för väldigt vackra inlägg, tänkvärda och kloka... sånt jag njuter av!

    SvaraRadera
  6. Hej! Så fint!! Jag har inte tänkt så mycket på julen än, men lite förkänning har man ju fått, man inser ju att det inte är så långt kvar!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Men gud vad fint, det var verkligen vitt. Har du målat golvet själv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Golvet är inte så vitt egentligen, det är rutigt i beige och en varm vit. Min man målade golvet förra året och vi är verkligen supernöjda! Kram Jenny

      Radera