onsdag 5 februari 2014

Vår i salen

 Plötsligt blev det lite liv i salen.

Hej vänner!

Jag vet inte hur det är med er men jag känner verkligen för att få in lite vårfärger hemma hos mig. Årets trend verkar vara rosa och grönt (och blått!) men jag struntar ofta i trender. För mig funkar inte det, jag blir aldrig särskilt nöjd när jag följer dem. Men, nu råkar mina behov sammanfalla med trenden och då gör det ju inget alls :) Igår fick jag till min lycka fota tre riktigt fina ljuslyktor i rosa som jag föll för direkt. Så fina! Med lite grönt i fönstren och något rosa som ger eldelement så är jag hemma :) Om ni jämför med bilden jag lade ut för några dagar sedan (var det förra veckan?) där elementen fattades (på just den bilden) så känner ni skillnaden vad det gör när man får in mer balans.

Ljuslyktorna finns i Norrfrids webbutik och jag tipsar er att hålla koll där den närmaste veckan då jag fotar en massa ljuvliga vårsaker i både rosa och grönt. Nu är det snart vår - jippi!

Kram
Jenny


7 kommentarer:

  1. Så fint i salen, kvistar och de fina ljuslyktorna gjorde jättemycket för vårkänslorna! Här håller vi på att renovera vardagsrummet, hela nedervåningen är upponer, men snart ska jag också vårpiffa lite.. ;)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ja, snart är det vår ! Jag gillar ditt rum som har mycket vitt och träfärger. Även om jag inte kan så mycket om Feng Shui :)

    Kramar
    Anci

    SvaraRadera
  3. Visst är det "ljust och fräscht" med bara vitt men vad säger Feng Shui egentligen om renodlad shabby-stil? Blir det inte lite väl stelt, kallt, platt? Min magkänsla säger att vi(=jag) mår så mycket bättre med lite gröna växter, en eller annan pastell, eller rent utav röda inslag. Vad säger du som är expert? Är jag helt ute o cyklar eller? Skulle vara kul att höra vad du anser, du har ju betydligt mer kunskap inom området än jag:)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inom Feng shui strävar man efter balans och då blir det inte bra om man bara har helt vitt, från golv till tak. Man eftersträvar kontraster för att skapa tyngd och för att kunna få in alla element så måste vi tillföra olika former och färger. Sedan innebär det inte att vi måste använda massor av färg eller tex svart om man inte vill, det finns olika sätt att nå balansen. Den viktigaste barrometern på om det är bra är hur det känns. Sedan känner och tänker vi olika allihopa. Jag gillar själv en ganska ljus stil, men det innebär inte att det automatiskt är "feng shui". Sedan kan det vara svårt när man fotar för då visar man bara en vinkel och i den kan det kännas obalanserat men om man ser på helheten i rummet så kan det vara i balans. Mycket att ta hänsyn till :) Kul att du undrade! Det här är min egen tolkning av vad jag lärt mig och läst. Kram Jenny

      Radera
  4. Det behövs inte mycket för att göra skillnad! Enkelt och effektfullt med grön kvist och några ljuslyktor. Gröna nyanser är min favorit!
    Kram,Gunilla

    SvaraRadera
  5. Superfint där med lyktorna och jag älskar ditt skåp! :) De är så fina de där lyktorna..finns i grönt oxå va jag minns!:) Jag köpte en annan nyans av rosa hos Norrfrid för ett tag sen. Gillar dom jättemycket! Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  6. Vad fint Jenny! Det var längesen jag var i ert hus men ni har det fantastiskt vackert :)
    Stor kram och hälsa!

    SvaraRadera