onsdag 17 september 2014

Dags att göra höst!

 Gammal bild från salen.
 Hej!

Fick en stund över mellan mitt fix och tänkte att jag skulle passa på att skriva en rad :)

Jag har känt ett tag att jag börjar bli sugen att göra om här hemma. Göra höst. Jag hittade en gammal bild från mitt arkiv och insåg att jag fortfarande dras till samma saker. Jag älskar 1700-tals känslan, grått i alla varianter och sedan kommer alltid beige med också, för att värma upp. Här känns det väldigt naket utan matta så det får bli en matta den här hösten. Men mina rutor måste jag leta upp igen. Så får det bli. De gör faktiskt hela grejen i rummet.
I köket står det mellan att ha en rutig hissgardin även där eller att göra en cafégardinsvariant. Vi får se vad det blir. Det känns lite knäppt att lägga ner jättemycket energi att göra fint just nu, men å andra sidan, så länge vi inte har flyttat, så bor vi ju faktiskt här. Och jag älskar att göra sånt. Det är något jag mår bra av. Inredning har alltid varit så för mig. Något som jag gör för att jag mår bra av det och för att vi mår bra när vi trivs här hemma.

Nu måste jag åter till dagens äventyr!

Sköt om er, vi ses.

Kram
Jenny



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar