måndag 5 januari 2015

Barrfri gran, ny inredning och ordtorka

Jag har varit ruggigt osynlig under julen i år. Jag tror att jag behövde en paus. Orden har i alla fall inte strömmat fram, så det blev ett ganska enkelt val.

Nu är jul och nyår över och jag kan le lite åt mig själv. Hur jag fungerar. För när nyår passerat så vill jag liksom att julen ska ut. Varenda år. Så i helgen åkte granen ut och för första gången fick jag faktiskt dåligt samvete. För den ädelgran som vi provade i år har varit exemplarisk. Jag har räknat till max femton barr under nästan hela december. Betyg fem i mina ögon. Om jag jämför med fjolårets gran, så får den nog betyg 50. Den granen höll sig nog inte till nyår ens.

Och i samma veva som julen åker ut, så vill jag inreda om. Även det är samma visa varje år. Och stilen är precis densamma. Jag kommer att inreda i beige, grått och blått som vanligt. Det blir bara lite nya tyger som gör grejen. Jag får försöka ta några bilder när jag har puffat färdigt ;)

Hoppas att ni har haft en fin jul och nyårshelg. Nu siktar vi på ett nytt, fräscht 2015. Fyllt av möjligheter.

Kram
Jenny





2 kommentarer:

  1. Vår gran står grön (grådaskig) i stugan. Jättevacker! Men ta för all del inte i den!! För då hamnar barrena på golvet och vi får vada fram mellan kök och vardagsrum...God fortsättning på det nya året önskar jag dig och hoppas samtidigt på en glimt av erat nya boende och levene...
    Många kramar,
    Tove

    SvaraRadera
  2. Vi har också en gran av bästa sort.
    Jag är redo för våren nu och för ett förändringarnas år :)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera