fredag 9 september 2011

Inspirationscollage 1700-tal


Collage av mig. Bilder lånade från nätet, från bland annat auktionskompanet och Move mfl.
Det tar tid att få sitt hem som man vill ha det. Att först komma på vad det är man vill ha och sedan hitta sakerna som ska vara där. En livsprocess är det. 
För mig pågår en sakta förändring här hemma. Att hitta saker i 1700-tals känsla är inte helt lätt och det är inte läge att börja leta efter något heller. Det brukar aldrig ge frukt nämligen. Börjar man leta så hittar man det aldrig. Nä, med öppet sinne måste man vara vaken om något dyker upp.

Idag blir det inspirationscollage i 1700-tals anda. Jag längtar så tills mitt hem går mer i den här andan :) Men det är ju lite av tjusningen också, att få jobba - och längta.

Ha en ljuvlig helg och tack för all fin respons jag har fått den här veckan! Ni är underbara! 

KRAM
Jenny

8 kommentarer:

  1. Åh va fint! Älskar sånt här! Går igång direkt!..det är verkligen nåt speciellt med 1700-tal! Nä, det är nog inte lätt att hitta och ofta är det dyrt..så man får försöka hitta på ställen där inte alla andra är!..vilket inte är det lättaste!:)
    Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen en fin tidsepok, så vackra möbler, men det har du med och man ser klara influenser av denna stil i ditt hem, mycket vackert, älskar dina köksbilder nedan! Mari.

    SvaraRadera
  3. Aha, det är en 1700-talsbyrå jag har här hemma! Ser likadan ut som den på ditt collage, kul!
    Skorpan

    SvaraRadera
  4. Det är så fint ! vad duktig du är att göra collage ! Underbara bilder och möbler. Jag hoppas också att mitt hem kan få mer 1700-tal i sig :)
    Kort sagt: ett inlägg jag gillar - mycket !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  5. so pretty!
    happy weekend,
    Rosa

    SvaraRadera
  6. En epok att vara riktigt stolt över! Alla är vi väl inspirerade av 1700-tal, mer eller mindre!
    Har inga äkta möbler från epoken, men väl kopior...inte så plånboksvänlig stil så jag håller mig till den bruna mahognyn som få vill ha. Passar mitt hus också som är från den tiden!
    Ditt hus med denna ljushet i inredningen är det redan mycket 1700-tal över! Och ruttyget som du sökte är klockren i stilen! Sakta men säkert brukar man få till sin stil genom åren...
    Ha en skön helg,
    Eija

    SvaraRadera
  7. Det är en fin inredningstil!! Synd att Ikea lade ner sin serie.
    Har du fått tag på rutigt tyg?
    Om inte så får jag kika på ett ställe på Orust, och skicka till dig:)

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Vad gör jag för del. Mina kommentarer kommer inte fram??????
    Eleonora

    SvaraRadera