torsdag 10 april 2014

Att lära sig mer

 Jag övar fotning på Norrfrid.

Man blir aldrig fullärd på någonting. Den dagen det inte finns något att lära sig längre har man nog inte på den här jorden att göra. Mission completed liksom.
Jag tror att man måste försöka gilla det här. Att man alltid kan lära sig mer. Bli bättre. Att det finns andra som kommit längre än en själv. För huvudsaken är alltid att vi hela tiden gör vårt bästa. Vårt bästa varierar ju också hela tiden, från dag till dag. En dag med sprängande huvudvärk är det bästa inte alls desamma som den dagen då vi är på topp. Men jag tror att vi vet i hjärtat när vi gjort vårt bästa, på riktigt.
För min egen del gillar jag egentligen det här. De saker som jag behöver jobba på och inte lär mig direkt blir jag ganska stolt över när jag väl får grepp om. Det är ju vid utmaningar man växer. Även om jag gärna hade varit utan några av utmaningarna som jag har varit med om i mitt liv, så är jag ganska glad över dem ändå på något konstigt sätt. Utan dem hade jag inte varit den jag är idag. Med all säkerhet.

Idag är det torsdag. Imorgon redan helg. Tänk vad rikt livet är trots allt.

Ha en skön dag!

Kram
Jenny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar