onsdag 30 april 2014

Valborg

Ibland är hon en linslus.

Så var valborg här. Och med den kom snöyra. Tur att det inte är något som ligger kvar. Jag var liksom inte beredd på snöyra efter den här härliga tiden som varit. Men april är april, så är det.

Jag läste en sån tänkvärd sak i min almanacka idag. Det stod:

"Jag tar alltid ut glädjen i förskott, annars blir det ingen".

Jag minns inte vem som hade sagt det men det var riktigt bra. Vi behöver fokusera mer på glädjen tror jag. Positiva tankar ger positiva händelser.

Ikväll myser jag med senaste Sköna hem som jag tyckte var helt fantastiskt inspirerande. Yes! Flera olika reportage talade till mig på flera sätt. Åhh, jag bara älskar inredning!

Ha en riktigt mysig kväll!

Kram
Jenny


3 kommentarer:

  1. Ditt inlägg gör mig glad ! Jag gillar hur du skriver och dina bilder. Jag känner hur jag tar åt mig dina ord och ler åt bilden av dina söta katt.
    Hoppas att du får en fin 1:a Maj (utan snö). Fast det snöade här också i morse.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  2. Åh så go hon är! Låter inget vidare med snöyra, men det ska ju alltid vara något bakslag. Idag blåser det nordan och är riktigt kyligt även här i söder. Visst är det sant, man ska nog alltid tänka positivt innan allt man gör. Önskar en fin första maj!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Här är det aprilväder riktigt, regn, sol, snö och hagel! Vilket bra ordspråk, bättre ju mer jag tänker på det! Igår kväll när jag skulle lägga mig kom jag helt plötsligt på att jag hade en nyinköpt tidning i väskan, vad glad jag blev när jag fick ligga och bläddra i den!

    /Jenny

    SvaraRadera