måndag 25 november 2013

Adventvecka

 Inte så mycket jul men vårt kök.

Ny vecka, nya tag! Med en snabb överblick så inser jag att den här veckan kommer att bli ganska hektiskt. Under såna veckor försöker jag verkligen inte tulla på min meditation och gör allt jag kan för att hålla mig i nuet. Det är ju ändå bara här och nu man kan göra det man ska göra. Något fantastiskt kul, den här veckan, är att det äntligen är första advent!! :) Nu ska det pysslas :) I helgen åkte pelargonerna ner i vila och jag tog bort lite saker inför kommande piff. Det känns det väldigt kalt i fönstren men jag är snart redo att fylla upp med annat. Skoj! :)
Jag har fallit dit på några nya detaljer även i år (jag visste det!) så lite ny känsla kommer det bli här hemma :) Ni får se sen.

Nu ska jag ladda inför ett viktigt möte. Kraft, mod och ta emot är ledorden.

Ha en fin dag!
Kram
Jenny


5 kommentarer:

  1. Här och nu är mina ledord. Försöker att låta bli att tänka på det som jag ska göra sen utan är här och nu. Känner att jag blir mindre stressad då. Och advent och jul blir det ändå. Jag har rensat hårt bland mina s k måsten jag har haft runt högtider.
    Ta hand om dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jätte mysig bild! Håller med dej viktigt att ta hand om sej när det är hektiskt! Ha en fin vecka kram Nina

    SvaraRadera
  3. Så mysig bild från ert fina kök!! Ja nu hoppas jag hinna med allt pysslande och pyntande som jag vill innan advent, äntligen börjar jag förstå att vi redan är där.. Kram Anna

    SvaraRadera
  4. För mig har just den här dagen inneburit stor lättnad, glädje, ilska, inspiration, uppgivenhet, och ledsamhet för att slutligen avrundas med en liten dos lugn & ro i hemmets vrå med en kopp te i skenet av tända ljus...morgondagens ledord blir också för mig kraft, mod och ta emot.

    Kram från Anna V

    SvaraRadera
  5. Sååå fint du har det, och vad spännande att få se ditt nya julpynt, det är ju så..man hittar alltid något nytt varje år !! Lycka till med mötet...Kraaam Anette

    SvaraRadera