onsdag 27 november 2013

Huvudbry

 En favoritkudde från Åhlens, köpt ifjol.

Det är en enda röra här hemma nu. Saker flyttas hit och dit. Jag vill sällan ha det exakt på pricken likt från år till år utan försöker ändra om efter humör. Man gräver i sina gömmor för att hitta bortglömda skatter. Förhoppningsvis. Jag har ett gardindilemma i salen i år. Känner inte för att ha hissgardinerna över jul och vet inte riktigt vad jag ska sätta dit istället. Vi får se vad som händer. Jag får nog försöka skaffa mig lite inspiration på den punkten tror jag.

Hoppas ni har en fin onsdag! Den är otroligt varm för att vara hos oss. Jag blir så lycklig! För mig får det gärna vara snöfritt ett tag till, då går vintern mycket fortare.

Kram
Jenny

8 kommentarer:

  1. Vilken fin kudde!
    Nu är man sugen på julen!
    Önskar dig en trevlig kväll!
    Kram Amelie www.winckvintage.com

    SvaraRadera
  2. Förstår hur du menar, vill också förnya mig från år till år, men gärna med det jag har så jag slipper köpa allt nytt. :) i-landsproblem?
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, känner samma :) Det blir bara små kompletteringar för min del. Verkligen i-lands tankar. Vi är lyckligt lottade som har möjligheten att fixa i vårt hem.

      Kram
      Jenny

      Radera
  3. Den kudden är jättefin! Åhléns har ofta väldigt fina saker på textilavdelningen, tycker jag. Här har det varit plusgrader idag och till och med en skvätt regn kom det, vilket inte uppskattas. För en vecka sedan var det minus och snälla föräldrar började spola planen vid skolan, så sen dess har barnen kunnat åka skridskor och gissa om det var uppskattat! Idag var isen borta ... Ja, jag vill ju också ha minusgrader och ett litet vitt täcke skulle sitta fint nu. Smaken är som baken!

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag förstår att barnen väntar på vintern. Allt kul man kan göra då :) Det är ju fint och ljust med snö så snart får den komma ;)

      Kram
      Jenny

      Radera
  4. Det där känner jag igen mig i :) Huset lever och är i ständig förändring. Kudden är superfin!
    Älskar det gamla skåpet, vilken charm.

    Ha det gott fina du!
    Kram Jane

    SvaraRadera
  5. Så vackert hem du har, jag har kikat runt liiite ;)
    Lite gnistrande frost räcker bra nu tycker jag :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera