torsdag 7 november 2013

Söker julkänsla



Jag har ingen julstämning än. Det kanske beror på att jag känner mig lite trött just nu. Orken att gå igång på julen lyser med sin frånvaro. Eller så var det snön som tog inspirationen med sig. Och att visa sommarbilder är ju igen hit heller. Då blir det ju så svårt att vara i nuet ;) Jag är ingen fan av vintern. Det enda jag gillar med vintern är skidskytte :) Tur att den drar igång snart :) Men å andra sidan är inte vändningen så långt borta. Det går faktiskt fortare än man tror så blir det ljusare igen. Yeah!

Idag blir det en adventsbild från för två år sedan. Liiiite känsla får man fram då - kanske. *håller tummen*

Ha en skön torsdag och helg!

Kram
Jenny




7 kommentarer:

  1. Jag känner verkligen igen mig. Orken finns inte här heller, och inte snön. Några flingor kom det faktiskt inatt men det var ju en fis i rymden.
    jag har inte ens letat några adventsgranar än, de brukar jag ha tagit in nu. Måste nog ut snart innan de har frusit fast i marken

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Hej! Kan inte säga att jag har jättemycket ork just nu men jag har mycket att göra för tillfället....men...Det har ju kommit ut så många julnummer från inredningstidningarna nu och jag har köpt jättemånga, har inte kunnat låta bli! När jag tittar i dom blir jag sååå inspirerad och sugen på att göra massor...blir nästan speedad men får inget gjort ändå ;) ..förutom att jag köpt nya gardiner till köket...linnefärgade rulluppgardiner med röd brodyr och hålsöm, lite ombonat istället för det vita som jag haft så länge! Lite lagom jul! :) Hoppas du hittar inspirationen snart! Å andra sidan har du ju gott om tid än! :)
    Ha det bra! Kram :)

    SvaraRadera
  3. Håller med, har inte det minsta julkänsla än. Förhoppningsvis har den kommit lite till första advent.
    Kram och trevlig helg!
    Anna

    SvaraRadera
  4. Nja någon riktig julkänsla har man kanske inte, men lite längtar jag efter att få pyssla här hemma.
    Men nu kan det få komma lite snö så det lyser upp lite i mörkret
    Ha en bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Vilken vacker blogg du har, och vilket underbart hem! Jag fastnade så otroligt mycket för den beigemönstrade tapeten som ni har i matsalen, får jag fråga vart den kommer ifrån?

    Trevlig helg!
    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  6. Tack för ditt svar angående tapeten! Då får jag ge mig på jakt efter en liknande :) Tack snälla för att du vill fota en närbild, då har jag något mer konkret att gå på!

    Många kramar! /Sofie

    SvaraRadera
  7. Några julkänslor har då inte infunnit sig, misstänker att det är lite för tidigt än. Jag försöker verkligen att vara här och nu och just letar jag guldkorn i en grå november ;) utmaning ska jag säga dig då vår och sommar är mina årstider.
    Ha en fortsatt fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera