tisdag 26 november 2013

Ljuskrona



När julen närmar sig så åker min ljuskrona fram igen. Den här gjorde min man åt mig för några år sedan och jag bara älskar den. Den blir en så härlig detalj i köket känner jag. Till jul brukar jag klä den och ibland får det hänga kvar när julen är över. Andra år tar jag bort det gröna när det blivit fult och behåller den ett tag över vintern. Så är det med saker man älskar, de hänger med! Både ekonomiskt och hållbart. Det gillar jag.

Mindre ekonomisk och hållbar var jag igår när jag inhandlade lite nya saker till våra juldekorationer och vårt julpiff. Men kul var det! :) Jag ska försöka fota lite eftersom när det växer fram, men idag får kameran ligga på hyllan och jag ska vila huvudet som bankar och strejkar.

Ha en skön tisdag!
Kram
Jenny

4 kommentarer:

  1. Hej Jenny!!

    Menar du på fullaste allvar att din man gjort kransen? Vau, vadå kärlek!!
    Den är väldigt fin o ger en charmig stämning till köket! Hmm, vi har faktiskt en ring i vårt köks tak... Kanske jag borde pröva gör nåt liknande till jul.

    Ha det gott, vännen!
    Kram
    Pi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! :) Det är väl därför jag älskar den så mycket också :) Och honom ;) Jag tycker absolut du ska göra en sån! Både kul och blir fint :) Ha det så gott du med! KRAM Jenny

      Radera
  2. Så fin ljuskrona! Har en liknande som förut hängde över vårt matsalsbord, men vi saknade ljus i matsalen och bytte ut den mot en kristallkrona. Tycker dock att den är så fin, kanske den får komma fram någonstans över jul! Tack för inspirationen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är mysigt att få fram dem till jul! :) Stor KRAM Jenny

      Radera