söndag 10 november 2013

Julinköp

 Växter är något jag vill ha mycket av till jul.

Jag måste gå igenom våra julsaker. De lådorna är de som ökar mest på vår vind. Jag har kommit på mig att jag oftast köper något nytt till varje jul och då hopar sig sakerna väldigt fort. Det finns ju så mycket fina saker man kan köpa till jul och då blir jag sugen. Det är väl kanske tiden på året som bidrar också. Dock kan jag känna att det brukar kännas bättre när jag köper saker för att jag behöver något, snarare än att jag vill ha. Vi får se om jag kan hålla mig den här julen,  förmodligen inte :)

Hur gör ni? Köper ni en massa julsaker?

Kram
Jenny


6 kommentarer:

  1. Hyacinter är jag gaaalen i, kan inte få för många.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Jag köper sällan nya julsaker. Har mina favoriter som alltid ska komma fram, men långt ifrån allt kommer upp ur lådorna.
    Hyacinter tål jag tyvärr inte, så det blir det inga här hos oss.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Just den här julen ska jag försöka se värdet i ledighet, julpyssel & massor av god mat utan att falla för frestelsen att köpa inredning...njuta av det jag har & det blir nog mysigt det också.
    Det är så lätt att dras med.

    Anna V

    SvaraRadera
  4. Jag älskar nya julsaker och jag köper gärna på loppis! Ha en underbar vecka! kram Nina

    SvaraRadera
  5. Nja, inte så mycket. Men visst blir man sugen på något nytt varje år, även om man inte gör slag i saken. Blommor och växter brukar jag köpa mycket av förstås!

    SvaraRadera