söndag 17 november 2013

Så blir det - så mycket bättre

 Mitt hjärta

Jag har en fridfull söndag. Till tonerna av Bo kaspers magiska version av Titios låt "Longing for lullabies" börjar en bild träda fram hur jag vill göra med juldekorationerna i år. Precis som låtversionen vill jag skala av, gå på det enkla. Ta bort. Det behövs egentligen inte så mycket inser jag. Jag vill låta basen tala.

Man tror man vet
Man lever lär
Man trampar snett
Blir den man är

Tonerna svävar fram. Jag är helt hänförd av hans version. Ett mästerverk. Jag har rysningar ända upp på kinderna och vare sig jag vill det eller inte så gungar min kropp med. Vaggas in i ett magiskt tempo. Det blir plötsligt lätt att se vad jag ska skapa.

Ingenting får störa i år. Hade jag inte haft så mycket jord(element) i vårt matrum hade jag haft linne som bas, gröna växter, ljus. Jag vill ha en liten gran i matrummet för att få in lite extra ljus där. Det blir nog inte så mycket rött i år trots alls. Lite. Lagom.

Jag ser fram emot den här julen. Faktiskt. Det känns så skönt att äntligen hittat ut på andra sidan. Jag är så tacksam. Nu är det dags att se framåt. Gå vidare.

Men nu söndag. En fridfull söndag.



4 kommentarer:

  1. Har inte hört den, har missat två avsnitt av så mycket bättre, men jag ska kolla vid tillfälle. Jag vill satsa på många amaryllisar i år, längtar efter dem,. Tycker bäst om vita och de med rosa i.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Låter härligt!..och jag gillade oxå texten och hans version av låten! Så mysigt det ser ut där kissen ligger! :) Gillar Lalehs skiva så mycket oxå! Jag tyckte först att den kändes så sorgsen men sen jag lyssnat lite mer så är den vacker! Älskar låten Return to the soil och En stund på jorden! Ha en fin vecka! Kram :)

    SvaraRadera
  3. Låter underbart med ditt skapande och dina ljusa tankar framåt <3
    Finaste myskissen!

    Ha det gott!
    Kram Jane

    SvaraRadera