onsdag 31 augusti 2011

Hallen på övervåningen


Egentligen har vi nog ett på tok för stort hus. Samtidigt var det precis vad jag drömde om när vi letade hus. Att ha yta att kunna skapa miljöer i. Att ha plats för själ och hjärta. Så kan jag känna än idag om jag tittar på bostäder. För mig är ljus och en känsla av att rymmas, själsligt, väldigt viktigt. 
På vår övervåning finns det dock flera rum som nästan aldrig används. Det gör att energin i de rummen stannar upp väldigt lätt. Visst har ni känt hur det känns när det känns stillastående? 
Inom Feng shui är det viktigt att ha ett flöde för att energin ska behållas god. Det gäller både ute och inne. 
För att få "igång" energin där uppe gäller det att röra om lite ibland, jobba med speglar och som tur är har vi en katt som rör sig där uppe mest hela dagarna :) Hon gör otroligt mycket för att hjälpa till.
Jag kan känna att trots att övervåningen kan göras rätt mysig så lägger jag inte så mycket fokus där eftersom vi inte är där. Det finns så mycket som skulle kunna fixas där! Att ha hus är ju inget kort projekt så nu när det mest återstår piffet där uppe så får jag väl ta mig i kragen helt enkelt.
Idag tänkte jag visa hur jag så sakta börjat jobba med vår hall där uppe. Lite mer 1700-tals känsla har jag väl fått in, eller hur?

KRAM
Jenny

9 kommentarer:

  1. Hej!
    Så fint gillar 1700 tal du har fått till det jättefint.
    Ha en härlig dag
    kram tina

    SvaraRadera
  2. Det ser jättefint ut och 1700-taligt! :) Trevligt! Ja, visst känner man av stagnationen i rum man inte använder..känns inte lika befogat att göra om där men visst lite sugen blir man ju..
    Kram :)

    SvaraRadera
  3. Vi har inget stort hus och ibland skulle jag önska fler rum. Samtidigt kommer det här huset fungera även när barnen blivit stora och flyttat hemifrån.
    Tack vare mina rensningar så håller min dröm om ett arbetsrum att gå i uppfyllelse och får jag ordning där, då kommer vårt hus att bli ännu bättre!:)
    Du har gjort jätte fint där uppe i hallen!:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ni får skaffa ett gäng ungar som fyller ut rummen, så blir det liv i huset kan jag lova :)
    Kram, Lina

    SvaraRadera
  5. Underbart att ha stor yta att kunna skapa och vara kreativ på;) Verkligen en härlig 1700 tals känsla du har skapat. Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Ååå så fint! "Drömmer mig bort"... Måste hem och fixa jag med :) Superfint o fina bilder oxå! Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Mer 1700-tal kan det nog inte bli, så fint och harmoniskt i din hall.

    Kram Anna-Lena♥

    SvaraRadera