måndag 15 augusti 2011

R_E_D


Idag vräker regnet ner här i norr. Så jag målar mina naglar knallröda, ringer samtal, väntar på mail, väntar på samtal, tänker att jag borde kanske göra något åt hemmet men jag hatar det ordet så att bara använda det ordet får lusten att rinna ut i avloppet direkt. Hemfix ska komma utav glädje, av glädje bygger man ett hem ;)


Jag har verkligen fått dille på att måla naglarna. I hela mitt liv har jag varit nagelbitare men på senare år har jag gjort mig av med den lasten och funnit ett litet nöje i att få måla dem fina varje vecka. Så löjligt roligt är det!:) Nu för tiden känner jag mig mer klädd när jag har målade naglar. Det bästa nagellacket som jag har hittat är från Isadora. Suveränt bra! Det har en perfekt pensel också så att man lyckas måla snyggt och det torkar supersnabbt. Idag blev det ett litet inköp av ett tokrött lack. När jag köpte det så klev jag utanför min egen box. Tokrött är liksom ett snäpp lite för tufft för mig, eller kanske inte? Kanske behövs det lite extra energi så här när regnet öser ner. Jag tror det. Rött har i allafall den förmågan. Att ge kraft. Och banne mig. Det är bra att kliva utanför boxen ibland. Man överlever det också.


Ha en underbar dag!

KRAM

8 kommentarer:

  1. Har också varit nagelbitare, men som barn. Tycker om att ha snygga naglar och unnar mig numera att gå och få manikyr på salong. Tycker att rött är snyggt på andra, men för mig skulle det också innebära att gå utanför boxen!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!!!

    Ser så fräscht och snofstigt ut med röda naglar!! Gillar fina naglar och naglar gör helheten tycker jag även om jag själv är rätt så dålig att fixa mina... Men jag försöker och ibland fr det bara duga med ett försök!! :)

    Ha en mysig kväll där hemma i regnet!
    Själv har jag ridlektion på schemat nu på kvällen!
    Kram
    Pi

    SvaraRadera
  3. Här regnar det också idag och jag hämtar kraft genom att dricka kaffe i soffan med bloggar och en trave trädgårds och inredningsböcker medan Signe sover.. Sådär myspys man bara kan ha när det regnar. Supersnygga naglar! Jag har aldrig varit någon som målar naglar, delvis pga mitt jobb inom vården men jag har alltid önskat att jag var mer piffig med mig själv.. :) önskar dig en mysig vecka! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Helt rätt inställning!!! snyggt rött lack, visst är det trevligt att ha nymålade naglar.....Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Tycker också att deras lack är super, borsten är genial!
    Kram! Christin

    SvaraRadera
  6. Hej! Visst är det ett kanonlack =)Jag har en lite radda i mitt badrumsskåp. Jag har målat mina hela semestern, men igår var jag tvungen att ta bort det eftersom jag jobbar på fabrik där det är höga renhetskrav :(
    Tack för stövelinspirationen!!! jag var också in där en sväng, jag har länkat till din blogg i min ;)
    Det är väl vackert så, att måla naglarna när inspirationen är lite låg, det är inte alla som tar sig för det...
    Ha det så bra, kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Hej hopp!
    Klart ett superbra lack,älskar själv Isadoras lack och har köpt en hel del nya färger i sommar.Inget rött blev det,en färg som är för mig lite modigt,men snyggt på andra.Tror ändå jag oxå ska prova på den färgen i höst.Hi..Hi lättar säkert upp i tråkvädret.
    Lev och må!Välkommen in på min blogg.
    Kram Ulrika.

    SvaraRadera
  8. Vilket bra engergitips :) Jag är ingen direkt nagelmålare heller, men på senare tid har dottern fått massa olika färger .... å det är riktigt kul o fint. Finns ju många fina färger :) .... så mamma får låna lite :)
    Vad mycket fina kläder o skor du visar.... VILL HA. Behövs en uppfräschning av höstgarderoben!! KRAM Linda

    SvaraRadera