onsdag 24 augusti 2011

Kroppsenergi


Någon som sa upp sig igår? Inte? ;) Jag hoppas att ni fick lite inspiration och glädje av inlägget i alla fall.

Visste ni att dans och sång kan göra att blockeringar släpper i kroppen? Likaväl som vi har energi omkring oss i vår omgivning som inte får bli stillastående, så har vi det i kroppen. Ett bra sätt att röra om lite i våra kroppsenergier är att dansa loss, bli lite galen, sjunga högt och vara i nuet. Det är en härlig känsla tycker jag. Folk på gatan kanske hör eller ser mig men det bjuder jag på ;) Då kanske jag får någon att le i alla fall :) Det är alltså ingen slump att många älskar att dansa och sjunga, det håller kroppen i balans. Vi behöver ett sakta flöde i hela vår kropp, precis som i våra hem. Feng shui i sin bästa form.
Hoppas innerligt att ni får en underbar dag! Var rädda om er!
KRAM
Jenny




5 kommentarer:

  1. Hej!! Kom gärna och fira hos mig. Jag har en STOR utlottning av wings-reproduktioner, personliga tavlor, retro-motiv m.m. Välkommen att delta och lycka till!

    Hälsningar
    /Lina

    SvaraRadera
  2. jag drömde om att jag gjorde det- alltid något;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Ja, det vill jag göra. Både säga upp mig och dansa/sjunga på gatan. Fast inte just nu...

    Tack för verklig inspiration !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  4. Klokt och fint skriver du!! Tänkte allt på dig idag när jag skrev om feng shui!:)

    Fin du är på bilden, så roligt att se dig och GRATTIS till genomförd kurs!!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag skulle jätte gärna vilja läsa och lära mig mer om just Feng Shui!
    Underbar och fin blogg!
    Kram Amie

    SvaraRadera