tisdag 9 augusti 2011

Tankar kring bloggningen


Idag längtar jag efter en ny dag. Det har varit en riktigt skitdag. Jag har lyckats dra på mig fler datorproblem och det gör mig otroligt trött! Så här i examenstider får datorn gärna fungera tack!
Bästa sättet är nog att klappa om den lite extra och le snällt och försöka få den att samarbeta. Jag tvivlar på att den jobbar med mig om jag slänger ut den på gården ;)
Hur har er dag varit?
Under hela min bloggtid har jag funderat ganska mycket på det här med att kommentera hos andra. Det har varit som ett ständigt dåligt samvete. Jag kan ibland få känslan av att andra tar illa upp om man inte "bjuder igen" när man har fått kommentarer. Jag kan förstå att det kanske är tråkigt om man aldrig skriver något tillbaka när man fått något men för min del har det aldrig handlat om respektlöshet på något sätt. Jag är oerhört tacksam för allting jag får och försöker att ge så mycket kan jag kan av mig själv. Det handlar mer om att jag har begränsat med kraft och tid och då försöker jag prioritera att göra inlägg för att ni ska få ut så mycket som möjligt av mig och det jag gör. Det är en svår fråga tycker jag. Hur tänker ni i den här frågan? 
Jag vill i alla fall att ni ska veta att jag uppskattar mina läsare oerhört och utan er vore den här bloggen inte mycket att ha.
KRAM
Jenny

8 kommentarer:

  1. Hej Jenny!!

    Hoppas verkligen att du snart får din dator att samarbeta med dig så att du får ditt gjort! Teknik är bra så länge de funkar utan krångel!
    Angående dina blogg tankar och frågor så förväntar jag inte svar tillbaka av någon får bara för att jag skriver! Men vi alla har olika bloggförväntningar, hur tokigt det nu än låter!! Men jag tycker inte du skall gå omkring med dåligt bloggsamvete (igen ett konstigt ord) för man bara måste prioritera för att inte slösa massor av tid på något virtuellt och då vinner verkliga livet före bloggen! Så känner jag!! Har själv nu efter sommaren valt att sitta mindre framför datorn och istället "leva" syssla o pyssla här hemma!! :) Tycker du gör rätt att satsa på bra innehåll i dina inlägg samt delar med dig en fin bild! Men som sagt vi är alla olika med olika förväntningar!!

    Ha de gott!
    Nu skall här bakas ut ciabatta till kväll teet!
    Kram
    Pi

    SvaraRadera
  2. Tja, knepigt det där...
    Känner själv dåligt samvete över att jag är så dåligt på att kommentera, men tiden räcker bara inte... och då hinner jag ju inte göra egna inlägg.
    Men å andra sidan så finns det ju massor med läsare som inte har egna bloggar och aldrig någonsin kommenterar. Och dom har man ju inte dåligt samvete för heller. Fast ändå... det vore ju väldigt trist också om man aldrig nånsin fick respons på sina egna inlägg. Man blir ju också mer "bekant" med vissa medbloggerskor än andra.
    Som sagt, knepigt ämne ;)

    Må så gott! Hoppas datorn blir samarbetsvillig snabbt!
    Ann-Christine

    SvaraRadera
  3. Jag har slutat ha dåligt samvete för att jag inte alltid kommenterar. Ibland har man inget vettigt att skriva och ibland har man varken ork eller tid.
    Klart man ibland har undrat vem alla är som läser. Kan ibland ha dryga 40 besökare (har ju ingen stor blogg), men bara 4 kommentarer. Men jag har min blogg som en dagbok för mig själv och får jag respons blir jag glad, men man behöver inte!:)
    Hoppas att du får ordning på datorn!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tror också på att klappa på datorn och tala vänligt till den :)
    Det är svårt med bloggar och kommentarer. Jag blir så glad för varje kommentar, men det gör inte mig något att du inte kommenterar. Jag känner ändå att du är en fin o trevlig bloggare. Dina inlägg ger mig så mycket !!

    Kramar
    Anci

    SvaraRadera
  5. Hej
    Hoppas att det har löst sig med datorproblemet.
    Alla har olika åsikter ang kommentarer men jag tror att är man nöjd med det sättet man själv vill driva bloggen och hur mycket tid man vill väljs så ska man inte har dåligt samvete. Ibland finns inte tiden men man vill ändå blogga för att det är så kul så tycker jag man ska göra det..
    Hoppas du förstår mitt lull lull att uttrycka mig skriftligt är en av mina sämsta sidor...
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  6. ALLA tycker att det är trevligt med kommentarer, även du...fniss... Jag tycker dock att man INTE behöver skriva igen för varje kommentar man får av någon MEN jag tycker att man kan skriva nåt och säga hej nån gång då och då för det har alla tid med om man säger så.
    Jag lämnar inte kommentarer VARJE gång jag besöker bloggar då skulle man inte få göra annat MEN jag försöker lämna ett litet avtramp nån gång då och då för att säga hej och för att visa vem jag är som är inne och läser så att säga.Jag tycker själv att det är trevligt när man får "se" vilka ens läsare är så att säga men inte sagt att jag måste ha 50 kommentarer för VARJE inlägg som jag gör. ;o) Jag är glad om jag får nån kommentar NÅN gång jag...fniss...

    Med det sagt kan jag oxå berätta att jag har en söt liten utlottning på min blogg såhär inför hösten som väntar för den som har lust att vara med.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Hej Jenny!
    Jag kan förstå dina funderingar kring just det här med att kommentera "tillbaka" hos andra bloggare. Jag som inte har någon blogg men ändå är inne och läser era kan också känna att jag borde lämna fler kommentarer men det är just som du säger att man måste också ha tiden och orken. Jag tycker inte att du ska känna dåligt samvete för att du inte lämnar spår hos andra, tänk så här instället: din blogg skänker oss andra så mycket inspiration och glädje och det är gott nog!!! Tack för all inspiration du ger till oss som läser dina inlägg! Hälsningar Kicki i Ö-vik

    SvaraRadera
  8. Hej Jenny!
    Jag har precis börjat följa din blogg och tycker att den är urmysig! Jag hittade den via min svärmor Gunilla...
    Jag startade min blogg för att med hjälp av den, på något sätt, hitta tillbaka till motivationen till att göra saker, skapa saker...Den handlar om motivation och jag har hittills skrivit om positiva saker. Tips eller händelser eller senaste inköpet. När man skriver så här öppet, så väntar man sig nog, någonstans innerst inne, att få kommentarer. Någon eller några att bolla med. Nu har jag inte skrivit något på länge. Jag har och har haft mycket med mig själv och jobbet. Men nu känner jag faktiskt för att göra ett inlägg! Hoppas vi ses där!

    SvaraRadera